قال الله عزوجل ما یتقرب الى عبدى بشى احب الى مما افترضته علیه ، و ما زال یتقرب الى عبدى بالفرائض حتى اذا ما احبه و اذا احببته کان سمعى الذى اسمع به ، و بصرى الذى ابصر به ، ویدى التى ابطش بها.
ادامه مطلب ...«یَا رَبِّ مَا حَالُ الْمُؤْمِنِ عِنْدَکَ قَالَ یَا مُحَمَّدُ مَنْ أَهَانَ لِی وَلِیّاً فَقَدْ بَارَزَنِی بِالْمُحَارَبَةِ وَ أَنَا أَسْرَعُ شَیْ ءٍ إِلَى نُصْرَةِ أَوْلِیَائِی وَ مَا تَرَدَّدْتُ عَنْ شَیْ ءٍ أَنَا فَاعِلُهُ کَتَرَدُّدِی عَنْ وَفَاةِ الْمُؤْمِنِ یَکْرَهُ الْمَوْتَ وَ أَکْرَهُ مَسَاءَتَهُ وَ إِنَّ مِنْ عِبَادِیَ الْمُؤْمِنِینَ مَنْ لَا یُصْلِحُهُ إِلَّا الْغِنَى وَ لَوْ صَرَفْتُهُ إِلَى غَیْرِ ذَلِکَ لَهَلَکَ وَ إِنَّ مِنْ عِبَادِیَ الْمُؤْمِنِینَ مَنْ لَا یُصْلِحُهُ إِلَّا الْفَقْرُ وَ لَوْ صَرَفْتُهُ إِلَى غَیْرِ ذَلِکَ لَهَلَکَ وَ مَا یَتَقَرَّبُ إِلَیَّ عَبْدٌ مِنْ عِبَادِی بِشَیْ ءٍ أَحَبَّ إِلَیَّ مِمَّا افْتَرَضْتُ عَلَیْهِ وَ إِنَّهُ لَیَتَقَرَّبُ إِلَیَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ کُنْتُ إِذاً سَمْعَهُ الَّذِی یَسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذِی یُبْصِرُ بِهِ وَ لِسَانَهُ الَّذِی یَنْطِقُ بِهِ وَ یَدَهُ الَّتِی یَبْطِشُ بِهَا إِنْ دَعَانِی أَجَبْتُهُ وَ إِنْ سَأَلَنِی أَعْطَیْتُهُ»
ادامه مطلب ...به نام خدا
چندی پیش کتاب کمی دیرتر از آقای سید مهدی شجاعی را از دوستی هدیه گرفتم ولی تا شب گذشته نتونستم بخونمش. دیشب شروعش کردم و امروز صبح تموم شد. کتابی فوق العاده عالی که خواندنشو به همه دوستان توصیه میکنم.
دو سه جمله از کتاب رو نقل میکنم.
چکیده
یکی از مهمترین مباحث در حوزه عرفان معرفت شناسی تجربههای عرفانی است. این که آیا گوهر تجربههای عرفانی واحد است و به یک مطلق متعالی وابسته است یا این که تجربههای عرفانی سرشت متفاوت دارند موضوع مورد بررسی در معرفت شناسی تجربه های عرفانی میباشد.
تاریخ دریافت: 2/5/89
تاریخ تصویب: 4/4/90
چکیده
در قرآن کریم، زنان ازنظر رتبۀ انسانی، همشأن مردان شمرده شدهاند و حقوقی عادلانه برایشان درنظر گرفته شده است؛ با این حال، مفسران گذشته در فهم برخی آیات ناظر به حقوق، و روابط اجتماعی و خانوادگی زنان، برداشتهایی متناسب با وضع زمان خود، بهدست دادهاند که برخلاف نگرش قرآنی و نامتناسب با وضع کنونی زنان است؛ از این روی، نقد و بررسی این نظرها با توجه به برداشتهای معتبر امروزی، ضروری مینماید.
چکیده
مسأله اسماء حق تعالی که در قرآن از آنها به اسماء الحسنی نام برده شده زمینه
بحث و گفتگوهای فراوان حکما و متکلمان بوده است. توقیفیت این اسماء و
شناخت معنای احصاء آنها نیز
چکیده
برای یک هندو رستگاری Moksha نامیده میشود. Moksha هنگامی اتفاق میافتد که انسانی روشن ضمیر از چرخه مرگ-زندگی (چرخه بیپایان مرگ و تناسخ رها شده و به حالت کامل بودن میرسد. سپس او با خدا یکی میشود.
برای رسیدن به Moksha چهار راه وجود دارد: