X
تبلیغات
رایتل

تصوف و عرفان
دیده ای خواهم که باشد شه شناس تا شناسد شاه را در هر لباس 

قال الله عزوجل ما یتقرب الى عبدى بشى احب الى مما افترضته علیه ، و ما زال یتقرب الى عبدى بالفرائض حتى اذا ما احبه و اذا احببته کان سمعى الذى اسمع به ، و بصرى الذى ابصر به ، ویدى التى ابطش بها.


ادامه مطلب
[ شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ] [ 10:28 ب.ظ ] [ زهرا ]

«یَا رَبِّ مَا حَالُ الْمُؤْمِنِ عِنْدَکَ قَالَ یَا مُحَمَّدُ مَنْ أَهَانَ لِی وَلِیّاً فَقَدْ بَارَزَنِی بِالْمُحَارَبَةِ وَ أَنَا أَسْرَعُ شَیْ ءٍ إِلَى نُصْرَةِ أَوْلِیَائِی وَ مَا تَرَدَّدْتُ عَنْ شَیْ ءٍ أَنَا فَاعِلُهُ کَتَرَدُّدِی عَنْ وَفَاةِ الْمُؤْمِنِ یَکْرَهُ الْمَوْتَ وَ أَکْرَهُ مَسَاءَتَهُ وَ إِنَّ مِنْ عِبَادِیَ الْمُؤْمِنِینَ مَنْ لَا یُصْلِحُهُ إِلَّا الْغِنَى وَ لَوْ صَرَفْتُهُ إِلَى غَیْرِ ذَلِکَ لَهَلَکَ وَ إِنَّ مِنْ عِبَادِیَ الْمُؤْمِنِینَ مَنْ لَا یُصْلِحُهُ إِلَّا الْفَقْرُ وَ لَوْ صَرَفْتُهُ إِلَى غَیْرِ ذَلِکَ لَهَلَکَ وَ مَا یَتَقَرَّبُ إِلَیَّ عَبْدٌ مِنْ عِبَادِی بِشَیْ ءٍ أَحَبَّ إِلَیَّ مِمَّا افْتَرَضْتُ عَلَیْهِ وَ إِنَّهُ لَیَتَقَرَّبُ إِلَیَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ کُنْتُ إِذاً سَمْعَهُ الَّذِی یَسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذِی یُبْصِرُ بِهِ وَ لِسَانَهُ الَّذِی یَنْطِقُ بِهِ وَ یَدَهُ الَّتِی یَبْطِشُ بِهَا إِنْ دَعَانِی أَجَبْتُهُ وَ إِنْ سَأَلَنِی أَعْطَیْتُهُ»


ادامه مطلب
[ جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ] [ 11:45 ب.ظ ] [ زهرا ]

به نام خدا

چندی پیش کتاب کمی دیرتر از آقای سید مهدی شجاعی را از دوستی هدیه گرفتم ولی تا شب گذشته نتونستم بخونمش. دیشب شروعش کردم و امروز صبح تموم شد. کتابی فوق العاده عالی که خواندنشو به همه دوستان توصیه می­کنم.

دو سه جمله از کتاب رو نقل می­کنم.



ادامه مطلب
[ جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ] [ 12:34 ب.ظ ] [ زهرا ]


             چکیده  

                                                      

یکی از مهمترین مباحث در حوزه عرفان معرفت شناسی تجربه­های عرفانی است. این که آیا گوهر تجربه­های عرفانی واحد است و به یک مطلق متعالی وابسته است یا این که تجربه­های عرفانی سرشت متفاوت دارند موضوع مورد بررسی در معرفت شناسی تجربه های عرفانی می­باشد. 


ادامه مطلب

[ پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ] [ 05:26 ب.ظ ] [ زهرا ]


 

                                                                                                                        تاریخ دریافت: 2/5/89

تاریخ تصویب: 4/4/90

 

چکیده

در قرآن کریم، زنان از‏نظر رتبۀ انسانی، همشأن مردان شمرده شده‏اند و حقوقی عادلانه برایشان در‏نظر گرفته شده است؛ با این حال، مفسران گذشته در فهم برخی آیات ناظر به حقوق، و روابط اجتماعی و خانوادگی زنان، برداشت‌هایی متناسب با وضع زمان خود، به‏دست داده‏اند که بر‏خلاف نگرش قرآنی و نامتناسب با وضع کنونی زنان است؛ از این روی، نقد و بررسی این نظر‏ها با توجه به برداشت‌های معتبر امروزی، ضروری می‌نماید.



ادامه مطلب

[ پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ] [ 05:23 ب.ظ ] [ زهرا ]

 

چکیده

مسأله اسماء حق تعالی که در قرآن از آن­ها به اسماء الحسنی نام برده شده زمینه

بحث و گفتگوهای فراوان حکما و متکلمان بوده است. توقیفیت این اسماء و

شناخت معنای احصاء آن­ها نیز

 

 





ادامه مطلب

[ پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ] [ 05:20 ب.ظ ] [ زهرا ]


 چکیده

برای یک هندو رستگاری Moksha نامیده می­شود.  Moksha هنگامی اتفاق می­افتد که انسانی روشن ضمیر از چرخه مرگ-زندگی (چرخه بی­پایان مرگ و تناسخ رها شده و به حالت کامل بودن می­رسد. سپس او با خدا یکی می­شود.

برای رسیدن به Moksha چهار راه وجود دارد:



ادامه مطلب

[ پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ] [ 05:15 ب.ظ ] [ زهرا ]


قانون های ذهنی می گن خوشبختی یعنی رضایت.مهم نیست ...چی داشته باشی یا چقدر، مهم اینه که از همونی که داری راضی هستی یا نه؟!چون یه وقتهایی آدم خیلی چیزها داره اما باز هم احساس خوشبختی نداره! و بر عکسش...پس یه قانون وجود داره، که می گه:
 
 
میزان خوشبختی = میزان رضایت
 


ادامه مطلب

[ پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ] [ 02:30 ب.ظ ] [ زهرا ]
.: Weblog Themes By themzha :.

آمار سایت
تعداد بازدید ها: 3186